Για τη μουσική της παράστασης χρησιμοποιήθηκαν μουσικά κομμάτια ξένων συνθετών, όπως των: Ε. Γρανάδος, Ζ. Μασνέ, Μ. ντε Φάγια και Ι. Αλμπένιθ.
Στο πρόγραμμα της παράστασης δεν αναγράφονται τα ονόματα των συνθετών. Σε δημοσιεύματα της εποχής δεν υπάρχουν πληροφορίες για τη μουσική ερμηνεία της παράστασης. Η μόνη πηγή απ' όπου αντλούμε στοιχεία για τους συνθέτες και τα έργα τα οποία ερμηνεύθηκαν είναι οι σωζόμενες μουσικές παρτιτούρες του αρχείου του Ε.Θ.
Στον φάκελο του αρχείου περιλαμβάνονται χειρόγραφες παρτιτούρες ορχήστρας, οι οποίες δεν έχουν ψηφιοποιηθεί, δεδομένου ότι δεν συνιστούν πρωτότυπη μουσική γραμμένη ειδικά για τις ανάγκες της παράστασης.
α) “Seguidillas” Νο. 1 & Νο. 2 του I. Albeniz
β) “Legenda & Sevillana” του I. Albeniz
γ) “Danse Espagnole” του E. Granados
δ) Farruca Αρ. 2 του M. de Falla
ε) Canciòn του M. de Falla
Το μουσικό μέρος με τίτλο “Seguidillas” (corps de Ballet) προέρχεται από τα Cantos de Espana No. 5 opus 232 του I. Albeniz και ουσιαστικά είναι ένα γρήγορο, τριμερές ισπανικό τραγούδι.
Στην παρτιτούρα Seguiillas αναγράφεται η εξής μουσική οδηγία: "μετά τον χορό, το φλάουτο επί σκηνής παίζει ένα pastorale". Επίσης, στην ίδια παρτιτούρα υπάρχει η σημείωση: «Πράξις IV στην αρχή δυο σαλπίσματα».
Το μουσικό κομμάτι Legenda (Asturias Legenda) προέρχεται από το μουσικό έργο Suite Espagnole opus 47 του Albeniz.
Η ορχήστρα που χρησιμοποιήθηκε στην παράσταση είναι πλήρης και περιελαμβάνει τα εξής όργανα: φλάουτο, όμποε, κλαρινέτο σε Σι ύφεση, φαγκότο, κόρνα Ι & ΙΙ σε Φα, τρομπέτα σε Σι ύφεση, τρομπόνι, σύνολο κρουστών, τύμπανα, βιολιά Ι & ΙΙ, βιόλα, βιολοντσέλο, κοντραμπάσο.
Στο αρχείο του Εθνικού Θεάτρου φυλάσσονται χειρόγραφες πάρτες οργάνων (αντίγραφα εκδομένων) και συγκεκριμένα:
1) Πάρτα φλάουτου και πίκολο
2) Πάρτα hautbois (όμποε)
3) Πάρτα κλαρινέτου (Β)
4) Πάρτα φαγκότου
5) Πάρτα κόρνου Ι & ΙΙ
6) Πάρτα τρομπέτας (B)
7) Πάρτα τρομπονιού
8) Πάρτα για κρουστά (ταμπουρίνο, τρίγωνο, πιάτα, γκραν-κάσα, καστανιέτες)
9) Πάρτα για τύμπανα σε Μι και Λα.
10) Πάρτα βιολιού (Ι & ΙΙ)
11) Πάρτα βιόλας
12) Πάρτα βιολοντσέλου
Η πάρτα του κόρνου φέρει την εξής παρατήρηση: "IV Πράξη τραγούδι άρια από τον Δον Κιχώτη του Massenet συνοδεία άρπας". Όμως, το σπαρτίτο για φωνή της συγκεκριμένης άριας δεν έχει εντοπιστεί στο αρχείο του Ε.Θ.
Σύμφωνα με την παρτιτούρα ορχήστρας και τις σωζόμενες πάρτες, το όργανο της άρπας δεν εντάσσεται στην ενορχήστρωση. Ως εκ τούτου, η αναφορά αυτού του οργάνου πιθανόν να σχετίζεται μόνο με την άρια του Μασνέ.
Επίσης, στο αρχείο του Εθνικού Θεάτρου περιλαμβάνονται και τρεις τυπωμένες παρτιτούρες για πιάνο:
1) Manuel de Falla, Farruca (Tanz des Müllers) aus dem Ballet Der Dreispitz, εκδόσεις B. Schott’s Söhne, Μainz.
2) Ι. Albeniz, Suite Espagnole III Sevilla για πιάνο, εκδ. Union musicale Franco-Espagnole, Paris.
3) I. Albeniz, Suite Espagnole V Asturias (Leyenda), εκδ. Union musicale Franco-Espagnole, Paris.
Σύμφωνα με τις σωζόμενες παρτιτούρες, υπεύθυνοι για την ενορχήστρωση είναι ο Θ. Βαβαγιάννης και ο Γ. Λυκούδης.
Τα περισσότερα μουσικά μέρη εντάχθηκαν στην παράσταση για τις ανάγκες του μπαλέτου. Σε δύο μουσικά χειρόγραφα αναφέρονται και τα ονόματα των χορευτών για τους οποίους αυτά προορίζονταν. Πρόκειται για το Νο 2 (Farruca), το οποίο προορίζεται για τον Άγγελο Γριμάνη ("solo Grimanis") και για το Νο 3 (Leyenda), το οποίο προορίζεται για τη Μέλπω Φαφαλιού ("solo Melpo").
Διαβάστε περισσότερα