Σύμφωνα με τον μουσικό οδηγό ΙΙ δομή έχει ως εξής:
1) Πάροδος με τα λόγια της Συνοδινού («βαρυόμοιρους νεκρούς») 30΄΄ μουσική και άλλα 30΄΄ για τα βήματα των κοριτσιών 2) Έναρξις 1ου στάσιμου, 10'΄ για θέσεις και ένας ακόμη μουσικός 3) Στο τέλος του στασίμου μουσική για ν’ ανέβουν επάνω οι κοπέλες (5 στίχους του στασίμου) 4) Κατέβασμα (1΄) και ανέβασμα Κάκιας (μονάχα με το δίκιο η σωτηρία) 5) Μουσική Δήμητρας 6) Καράβι (στάσιμο) μουσική σε όλο 1΄ 50΄΄ 7) Διόσκουροι έξοδος στασίμου 30΄΄ (τα tremoli της αρχής) Να μπει πιο σιγά η πάροδος
Τα μουσικά τεκμήρια που έχουν βρεθεί προορίζονταν για την βοηθό μουσικό Ολυμπία Κυριακάκη-Λουκίσσα.
Ο Ξενάκης αναφέρει στην εφημερία Τα Νέα (16/07/1977) για τη μουσική και την παράσταση:
«...Η μουσική ορισμένων χορικών είναι γραμμένη στο αρχαίο κείμενο με την προφορά που η σημερινή φωνητική επιστήμη βρήκε, μελετώντας συγκριτικά κυρίως τις επιγραφές της Αττικής του Ε’ αιώνα. Έγραψα τα μέλη με βάση τα μακρά και τα βραχέα, και τους τόνους που εσήμαιναν ... Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έτσι ειπωμένα τα αρχαία αποκτούν πραγματική φωνητική απόσταση από την νεοελληνική γλώσσα και πολύ περισσότερη ομορφιά, η σύγχυση λιγοστεύει, αυτό δε επιτρέπει μεγαλύτερη ανεξαρτησία. Οι μελωδικές γραμμές που έγραψα ακολουθούν στενά το κείμενο δηλαδή την μελωδία της ίδιας της Αττικής γλώσσας. Η δεύτερη φωνή έχει περισσότερη ελευθερία κίνησης και εμπνέεται και από την αρχαία θεωρία αλλά και από δείγματα αρμονίας δημοτικών τραγουδιών Ηπείρου, Δωδεκανήσου ή και Πόντου. Η προσωπική μου αντίληψη είναι ότι θα υπήρχε μια υποτυπώδης, αν μη έντεχνη, πολυφωνία. Η συνδυαστική μουσική τυμπάνων, σημάντρων κ.λ.π. που υποκρούει το χορικό της Δήμητρας και Περσεφόνης, είναι παρμένη από τη σύνθεση «Περσέφασσα» για έξι παίκτες κρουστών που είχα γράψει πριν από την «Ελένη».
Η μουσική του Ξενάκη για την Ελένη έχει δημοσιευτεί από τις εκδόσεις Salabert.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία χρήσης. Θεωρούμε ότι αποδέχεστε την αποθήκευση όλων των cookies. Κλείσιμο