Αρ. 1 Εισαγωγή
Αρ. 2 Πάροδος Ελένη inc. «Τώρα που εγώ το μεγάλο αρχινώ μοιρολόγι»
Στροφή Α΄
Αντιστροφή Α', Κορυφαία: «Πλάι στο γιαλό το γαλανό»
Στροφή Β΄, Ελένη inc. «Αχ Ελληνοπούλες μου»
Αντιστροφή Β΄, inc. «Αχ κυρά μας, τι βαριά που' ναι εσένα η μοίρα σου»
Αντιστροφή Α΄
Αρ. 2α inc. «παίξε την κιθάρα σου τραγουδιστή μου» (σόλο κιθάρα)
Αρ. 2β (tempo του χορού, 2+2+2+3), 2c Χορεύτριες επί σκηνής
Αρ. 3 Επιπάροδος, Τραγούδι στο εσωτερικό της σκηνής, χορός, inc. «Σήμερα λάμπει ο ουρανός»
Αρ. 4 (τέταρτο 54)
Αρ. 5. Α’ Στάσιμο, Στροφή Α΄ inc. «Εσέ που μες στις φυλλωσιές»
Αντιστροφή Α', χορός inc. «Κι ‘ω πένθη, ω θέρισμα μαλλιών»
Επωδός, Χορός inc. «Άμυαλοι αυτοί που ζητούν να κερδίσουν δόξα και αξία μες στους πολέμους»
Αρ. 5α Γίνεται το Αρ. 1 σε Allegro
Αρ. 6 Στάσιμο Β΄, Χορός inc. «Κίνησ’ η μάνα των θεών μ’ ορμή και πήρε τα βουνά»
Αντιστροφή Α΄, χορός inc. «Η απαγωγή ‘ταν δολερή»
Στροφή Β΄, inc. «Σα σταματήσαν τα φαγοπότια ανθρώπων»
Μέρος Β΄
Αρ. 7 Στάσιμο Γ', Στροφή Α΄, χορός inc. «Φοινικικό της Σιδώνας καράβι»
Αντιστροφή Α΄, Κορυφαία inc. «Στον ακροπόταμο, Ελένη σα φτάσεις»
Στροφή Β΄ - Αντιστροφή Β΄
Αρ. 7 Γέφυρα Β΄, Αργό (Αρ. 4 πάλι)
Αρ. 8 Χορός inc. «Ήλιε μου γιατί βιάστηκες να πας να βασιλέψεις»
Διαβάστε περισσότεραΣτην παρτιτούρα ορχήστρας του έργου αναφέρεται από τον ίδιο το συνθέτη ότι η «Παράσταση δόθηκε προς τιμήν του Προέδρου της Ιταλικής Δημοκρατίας και της κας Antonio Segni στις 27.11.62 υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Βασιλικής Κυβερνήσεως».
Στην ενυπόγραφη διασκευή για πιάνο ο συνθέτης αναφέρει ως ημερομηνία σύνθεσης τον Ιανουάριο του 1962 στο Φράεμπουργκ. Η μουσική διεύθυνση ήταν του Μενέλαου Παλλάντιου.
Στο μουσικό κείμενο υπάρχουν συνεχείς διαφοροποιήσεις στη ρυθμική αγωγή των μέτρων.
Στην παρτιτούρα ορχήστρας και στο σπαρτίτο αναγράφονται οι στίχοι, οι οποίοι συνυπάρχουν με την μουσική:
α) ως απλό κείμενο τοποθετημένο ανάμεσα στα μουσικά μέτρα
β) ως ρυθμική απαγγελία σημειωμένη ρυθμικά σε πεντάγραμμο και τέλος
γ) μελοποιημένοι σε μελωδικές γραμμές με ρυθμό και τονικό ύψος (κυρίως στα μέρη που απευθύνονται στον χορό).
Διαβάστε περισσότερα