Αρ. 1 Allegro, Lento maestoso
Αρ. 2 Allegro ritmico e con brio, Ιππόλυτος, inc. «Ακολουθάτε, ακολουθάτε, υμνώντας του Δία την ουράνια θυγατέρα...»
Αρ. 3 Allegretto moderato, Πάροδος Χορού, Χορός Τροιζηνίων γυναικών, «Στην πέτρα που τ’ Ωκεανού, λέγουν νερό αναβρύζει...»
Αρ. 4 Adagio, Andante con moto
Αρ. 5 Andante Maestoso e con moto, Α’ Στάσιμο, Χορός, inc. «Ώ Έρωτα, Έρωτα, που πόθο στάζεις...»
Αρ. 6 Adagio, Allegro moderato, Β΄Στάσιμο, Χορός, inc. «Σ’ απάτητες σπηλιές να ήμουν κρυμμένη...»
Αρ. 7 Κομμός Β΄, Χορός, inc. «Ώ δόλια με τη μαύρη συμφορά σου...» (Ερμηνεύεται η ίδια μουσική με τον αρ. 4)
Αρ. 8 Andante lento, Γ΄Στάσιμο, Χορός, inc. «Τη θεία Πρόνοια σα σκεφτώ, ξεχνώ κάθε μου λύπη...»
Αρ. 9a Lento solenne, Άρτεμη, inc. «Ω του Αιγέα παιδί αρχοντογέννητο...»
Αρ. 9β Andante lento, Ιππόλυτος, inc. «Εχάθηκα από τάδικου πατέρα μου την άδικη κατάρα...»
Αρ. 10 Lento, Tempo di Marcia Funebre, Ιππόλυτος, inc. «Χαίρε και συ παρθένα μου καλότυχη...»
Διαβάστε περισσότεραΟι χειρόγραφες πάρτες της μουσικής του Μητρόπουλου αναδεικνύουν μία από τις ογκωδέστερες και πλουσιότερες ορχηστρικά παρτιτούρες της συλλογής του Εθνικού Θεάτρου. Οι παρτιτούρες πρέπει να είχαν ετοιμαστεί για την παράσταση του 1937 και απευθύνονται σε 35 μουσικούς. Όλες οι πάρτες είναι γραμμένες σε χαρτί 12 πενταγράμμων διαστάσεων 33,5Χ26 εκ. με εξώφυλλο. Κάθε πάρτα στο τέλος φέρει σφραγίδα του Ι. Καμιλλιέρη, ο οποίος προφανώς ευθύνεται για την αντιγραφή.
Στο αρχείο του Εθνικού Θεάτρου υπάρχει το εξής υλικό:
1. Παρτιτούρα ορχήστρας: Τα ιδιόχειρα μουσικά χειρόγραφα (Μs 3) βρέθηκαν φωτογραφημένα στην αρνητική τους μορφή. Η στοιχειθέτηση των φύλλων έγινε σε αντιπαραβολή με τα μουσικά τεμάχια των οργάνων. Ο συνολικός αριθμός των σελίδων είναι 58. Η σελιδοποίηση αρχίζει από τη σελίδα 2 μέχρι την 57, ενώ η σελίδα 3 επαναλαμβάνεται δύο φορές. Ελάχιστα είναι τα φύλλα που είναι φθαρμένα ώστε να μην διακρίνεται ο αριθμός της σελίδας. Όλες οι σελίδες είναι γραμμένες σε σχήμα «επίμηκες», 40 πενταγράμμων.
2. Πάρτες: Σώζονται όλες οι πάρτες οργάνων καλλιγραφημένες με μελάνι, περίπου 100 δίφυλλα, δεμένα σε ντοσιέ για κάθε μουσικό όργανο. Σε κάθε ντοσιέ αναγράφεται ο τίτλος του μουσικού έργου και το όργανο προς το οποίο απευθύνεται, ενώ όλα φέρουν τη σφραγίδα του Καμηλλιέρη. Όλες οι πάρτες είναι γραμμένες σε χαρτί 12 πενταγράμμων διαστάσεων 33,5Χ26 εκ. με εξώφυλλο. Πολλές πάρτες υπογράφονται από τους μουσικούς εκτελεστές.
3. Διασκευή για πιάνο: Εντοπίστηκαν 40 φύλλα σε αρνητικό (φωτοτυπία). Τα φύλλα φέρουν την υπογραφή του συνθέτη Γιώργου Σισιλιάνου όπου αναγράφεται ο τόπος και ο χρόνος συγγραφής τους (Κηφισιά, Ιούλιος - Αύγουστος 1953). Η διασκευή για πιάνο, που συμπίπτει με την περίοδο προετοιμασίας της παράστασης, πιθανόν να ανατέθηκε στον Σισιλιάνο ώστε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες διδασκαλίας για την αναβίωση της θεατρικής παράστασης στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, το Σεπτέμβριο του 1953. Ωστόσο, στο πρόγραμμα της παράστασης δεν αναφέρεται ο Σισιλιάνος μεταξύ των συντελεστών.
Διαβάστε περισσότερα